Věcná část Povodňového plánu ZK
2.1. Druh a rozsah ohrožení na území Zlínského kraje
2.2. Stupně povodňové aktivity
2.3. Směrodatné limity pro vyhlašování stupňů povodňové aktivity
2.4. Evidenční listy hlásných profilů
2.5. Způsob svolání Povodňové komise Zlínského kraje
2.6. Činnost Povodňové komise Zlínského kraje při jednotlivých stupních povodňové aktivity
2.7. Činnost Povodňové komise Zlínského kraje při vyhlášení „stavu nebezpečí" nebo „nouzového stavu"
Věcná část - kapitoly
2.7. Činnost Povodňové komise Zlínského kraje při vyhlášení stavu nebezpečí nebo nouzového stavu
Při vyhlášení stavu nebezpečí nebo nouzového stavu činnost povodňové komise podléhá zákonu č. 240/2000 Sb. o krizovém řízení. Oprávnění k vyhlášení krizových stavů mají hejtman Zlínského kraje a Vláda České republiky (předseda Vlády České republiky) podle následujících zásad:
Nouzový stav
- Norma - zákon: Ústavní zákon č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky
- Vyhlašující orgán: Vláda (předseda vlády)
- Důvod: V případě živelních pohrom, ekologických nebo průmyslových havárií, nehod nebo jiného nebezpečí, které ve značném rozsahu ohrožují životy, zdraví nebo majetkové hodnoty anebo vnitřní pořádek a bezpečnost.
- Území: Celý stát, omezené území státu
- Doba trvání: Nejdéle 30 dnů
Stav nebezpečí
- Norma - zákon: Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení (krizový zákon)
- Vyhlašující orgán: Hejtman kraje
- Důvod: Jsou-li v případě živelní pohromy, ekologické nebo průmyslové havárie, nehody nebo jiného nebezpečí ohroženy životy, zdraví, majetek, životní prostředí, pokud nedosahuje intenzita ohrožení značného rozsahu a není možné odvrátit ohrožení běžnou činností správních úřadů a složek IZS.
- Území: Celý kraj, část kraje
- Doba trvání: Nejvýše 30 dnů (prodloužení se souhlasem vlády)
Činnost povodňové komise se řídí operačním plánem, který je součástí Krizového plánu kraje.
Další kapitola - 2.8. Činnost Povodňové komise Zlínského kraje po povodni




